Osmaniye Özel Eğitim Anaokulu olarak sosyal öyküleri öğrencilerimizin seviyelerine uygun olacak şekilde eğitim faaliyetlerinde kullanmaktayız. Özellikle beceri öğretiminde çok iyi dönütler aldığımız sosyal öyküleri öğrencimizin kahramanı olduğu öykülere çevirdik. Öğrencilerimizin uyumsal beceri alanında bireyselleştirilmiş eğitim planına aldığımız bir beceriyi en önemli paydaş olarak gördüğümüz annelerimizin de desteğini almak adına velilerimizle paylaştık. Beceri kazanımını ve genellenebilmesini sağlamak için sosyal öykümüzdeki beceriyi ayrıntılı beceri analizini içerecek şekilde oluşturduk. Annelerimiz sosyal öyküleri okuduklarında öğrencilerimiz adına kaleme alınmış ve her annenin anneler gününde duymak isteyeceği cümlelerle karşılaşırken aynı zamanda beceri analizlerini de gördüler. Öğrencilerimizin bağımsız yaşam becerisi geliştirebilmeleri için çok önem arz eden bu becerileri , beceri analizlerindeki yönergeleri de dikkate alarak evlerinde uyguladılar. Uygulamaları video aracılığıyla öğretmenlerimizle paylaştılar. Öğretmenlerimizin yönlendirmeleri ve geri dönütleriyle en doğru olacak şekilde evde 2 hafta boyunca uygulamaya devam ettiler. Ve sonunda aynı beceriyi okulda da öğretmenleriyle çalışan öğrencilerimizin bağımsız bir şekilde becerileri edindiklerini ve genellediklerini gördük. Bu yöntemin özel eğitim uygulama okullarında ve özel eğitim sınıflarında da kademelere uyarlanarak kullanılabileceğini ve yaygınlaştırılabileceğini düşünmekteyiz.